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Quality on every metre

With our roots in letter delivery, we know what it means to recruit, motivate – and monitor – thousands of employees for the final mile.
And we know that for parcel shipments it is not just a matter of the final mile, but of every metre. From acceptance of the shipment through to delivery to the customer.
Our most important goal is to get the parcels entrusted to us
on time and
undamaged
to their recipients.
Here are just three examples of how Quickpac ensures that parcels are delivered on time and free from losses:
If parcels have to be handed over in person, and the recipient cannot be found, one further delivery attempt is made - within just 24 hours. This is possible because Quickpac delivers both in the morning and in the evening.
If buildings are regarded as insecure, parcels are only delivered in return for a signature, even if the sender did not select this as an additional service.
If deliveries are delayed due to traffic jams, Quickpac gives priority to parcels that are time-critical or have to be handed over in return for a signature.

Track parcels


News from the postal industry

25.08.2022
Online-Einkauf: Wer sich ärgert, kommt oft nicht wieder
Es ist wie beim verpatzen Restaurantbesuch: Klappt der Service nicht oder ist das Essen schlecht, gibt man dem Lokal ungern eine zweite Chance. Ähnlich reagieren viele Online-Shopper, wie eine aktuelle Umfrage in Deutschland, Frankreich und Grossbritannien zeigt; erarbeitet wurde sie von Metapack, einem Hersteller von Software für Versandlogistik.
16.08.2022
Die Logik der Gratis-Retoure
In den vergangenen Monaten ist die Retoure im Online-Handel zu einem Lieblingsthema der Gratis- und Sonntagszeitungen geworden. Kein Medium, welches nicht über das «Problem» Retouren und die entsprechenden Kosten berichtet und das Ende des kostenlosen Retourenversands heraufbeschworen hat.